dimarts, 4 d’octubre del 2016

L'origen de les malalties

Algun cop us he posat l'exemple de quantes poden ser les causes que poden produir un símptoma. Per exemple, la bronquitis (el símptoma és la inflamació dels bronquis). I cal que entengueu que això és aplicable a tots els símptomes i totes les "malalties".

Quan us dic que jo investigo a fons cada cas dels meus pacients i sempre hi estic pensant, no us estic "venent" la meva feina. Us la descric. Perquè no vull que ningú es confongui.

Entenc que la gent està acostumada a que, com els metges en quant veuen uns símptomes o unes anàlisis, hi hagi una reacció "automàtica". I es produeixi el diagnòstic i la recepta. I el mateix esperen dels naturòpates. Però jo no actuo així. I us vull explicar el perquè.

Perquè jo em nego per sistema a tenir perfectament preparats els règims alimentaris, receptes de suplements o consells higiènics amb els que podré resoldre ràpidament els vostres dubtes i "semblar" que controlo perfectament el que faig i el que passa. Necessito estudiar cada cas amb molta atenció.

Encara que en una primera visita ja us pugui donar alguna cosa que us anirà bé, em cal, com a mínim, analitzar el vostre cas tranquil·lament a posteriori. I, com a conseqüència, us trucaré desprès per ampliar informació al respecte d'algunes coses. Ja sé que això entra en contradicció amb el que fa la major part de gent (que busca, legítimament, no haver-s'hi de dedicar tantes hores). Però és que jo treballo en la salut de les persones per vocació i, molt més que la component econòmica, em pesa la meva consciència.

El perquè actuo així té una explicació "tècnica". En el meu passat com a informàtic, potser la feina més "detectivesca" va ser la de tècnic de sistemes. Una de les meves missions era trobar els problemes que ningú més trobava, fins i tot la gent més experimentada. I, per fer bé aquesta feina, no em podia fiar de les impressions, ni consells, de la gent que precisament havia estat incapaç de trobar el problema. Perquè si havien estat incapaços de veure el problema era, probablement, perquè l'havien enfocat malament.

No dic que fossin mals professionals. Dic que tots ens podem equivocar. I el principal error, sobre tot en els moments de "crisi" quan tothom exigia respostes ràpides als informàtics, era intentar escurçar els temps saltant-se passos, mirant d'evitar haver-se de mirar els programes complets. I, en canvi, la solució més ràpida sempre és mirar-s'ho tot des de l'inici. Sí, ja sé que això exigeix, aparentment, més temps. Però és la única manera de trobar on rauen els problemes.

Us poso un exemple molt senzill. Sempre us preguntaré si vareu néixer de part natural o per cesària. Ja sabeu que, en el moment del part, la criatura rep una transferència de la flora vaginal de la mare a la seva flora intestinal. I això té una importància cabdal en la evolució de la seva flora durant la seva vida adulta. Aprofito per mencionar que aquesta "comunicació" de flora intestinal a vaginal no és exclusiva en les dones en el moment del part (com sembla que creu quasi tothom). Un cop més, només cal aplicar la lògica. Si, per exemple, la càndida pot emigrar dels intestins a la boca (provocant el famós "muguet"), perquè suposem que la flora no pot emigrar dels intestins a la resta del cos i, sobre tot, a la vagina (que també té la seva flora) ?.

Mirar-me les coses des de l'inici, em va servir per detectar perquè algú a qui havia receptat Claversal un metge de molt prestigi, tenia mareigs. Resulta que era propens a les infeccions d'oïda (i el Claversal els provoca vertigen) però el metge ni va pensar en preguntar-li per un cas tan poc habitual. Perquè les seves "malalties" conegudes i els seus "símptomes" indicaven moltes altres coses. Ara imagineu el que hagués passat si els mareigs haguessin persistit i hagués visitat a altres metges. Veient l'informe emès pel prestigiós metge (realment impecable) respecte a les afeccions del subjecte, ningú s'hauria imaginat cap error per part del metge. I, potser, motivats per la col·lecció d'afeccions que tenia, li haurien fet un TAC per descartar problemes al cervell.

També em va servir per detectar la nefasta influència de les amalgames dentals metàl·liques (les que en diuen "de plata"), sobre tot en el cas de coincidència amb acidificació de la saliva (que respon, normalment, a la acidificació del cos), en les inflamacions cròniques silencioses de fetge i/o ronyons. Des que ho vaig detectar, pregunto a tothom si té amalgames metàl·liques i els faig la prova de pH de la saliva amb una senzilla tira.

Pels que no ho sabeu, les amalgames metàl·liques es feien (i es fan) amb materials no tan nobles com el zirconi d'avui en dia que, al menys pel que se sap fins avui, no presenta problemes fisiològics. Un dels materials més comuns a les amalgames és el mercuri. O sigui que, si esteu preocupats pel mercuri que hi ha als peixos, millor que us assegureu que no teniu amalgames a les dents que representen un problema fisiològic de primer ordre. Si heu sentit que les infeccions a la boca són especialment problemàtiques per al cor i el cervell (i també per a la flora i permeabilitat intestinal), imagineu el que és conviure molts anys amb mercuri a la boca [els metalls pesants són dels tòxics més perillosos]. Què, a més, propicia les infeccions. I perquè ?. Doncs perquè el cos no actua amb tanta "força" contra les infeccions en un lloc on hi ha present un tòxic que li pot fer mal, perquè s'arrisca a expandir-lo (encara més) a la resta del cos. També es pot dir que allà on es col·loquen amalgames hi havia prèviament una infecció (càries, periodontitis, ...) que feia a la zona més vulnerable. També hi estic d'acord.

Com us mencionava abans, una de les coses més desconegudes és la nefasta influència que les infeccions a la boca tenen a la flora intestinal i en la permeabilitat intestinal. De fet, la repetició constant d'infeccions a la boca trasllada la mala flora bucal (ens empassem cada dia 1-1,5 litres de saliva) a la intestinal i pot acabar amb malalties cròniques de l'intestí. I, de vegades, l'origen són les amalgames metàl·liques. La pega és que la major part dels dentistes no es mullen al respecte. Encara que ho tinguin clar, no volen entrar en col·lisió amb col·legues que encara les estan fent servir.

Doncs aquesta manera meva de funcionar, suposa que:

1. Encara que no sigui metge, ni farmacèutic, em preocupo de mantenir contínuament un nivell el més alt possible de coneixements en les seves matèries. Això m'ajuda, també, a conèixer els efectes dels fàrmacs en les persones i a evitar interferències no desitjades dels medicaments amb qualsevol cosa que jo recepti als pacients. També em serveix per a minimitzar els efectes no desitjats dels medicaments al cos. Compte, que les coses naturals també poden arribar a ser perilloses (en funció de la dosi) en conjunt amb els medicaments. No vull dir que, si preneu Sintrom, un excés d'all i oli us pugui perjudicar. Vull dir que, si jo no sé que és un derivat de la família de les cumarines, em puc equivocar receptant algun dels remeis naturals que les contenen. M'espanta que, en el món de les teràpies naturals, es confongui la importància de la part energètica i espiritual (que defenso ferventment) amb la poca cura amb la part científica i la funció dels metges i farmacèutics.

2. Un terapeuta no li ha de retirar mai un medicament a un pacient sense el permís previ del metge/farmacèutic. La meva feina és ajudar al pacient a superar la malaltia i, molt sovint, els efectes adversos dels medicaments. Però, també és cert que aquests medicaments són sovint l'única alternativa possible per a un pacient que no vol canviar el més mínim el seu estil de vida. Un exemple d'error garrafal és dir-li a un pacient d'artritis reumatoide que deixi de prendre cortisona. A les malalties autoimmunes (i cada cop n'hi ha més), la cortisona evita la destrucció dels teixits per part del sistema immune (és immunosupressora).

3. He de revisar els diagnòstics mèdics, anàlisis i prescripcions mèdiques i farmacèutiques. Però no només per detectar possibles errors. Aquestes dades em serveixen per detectar el mal funcionament dels òrgans del cos. Encara que jo em baso en moltes altres coses. Però no prescindeixo de cap dada que pugui ser una ajuda per detectar l'origen dels problemes.

4. Em cal preguntar quines teràpies naturals ha seguit el pacient. Ja he dit més d'un cop que cada persona és diferent i generalitzar pot ser perillós. Però com tothom, fins i tot els que parlen de teràpies naturals, generalitza, em trobo amb gent escèptica amb les teràpies naturals. I és que els perjudicis o no-funcionament d'aquestes teràpies van lligades, sovint, a informacions transmeses per Internet amb poca o nul·la credibilitat o amb errors garrafals, fins i tot en revistes serioses.
Fa setmanes, vaig detectar un error molt greu en una recepta recomanada per una coneguda revista digital. Els vaig enviar un email privat demanant-los, si us plau, que corregissin ràpidament el problema, per evitar problemes a la pell a qui es preparés la recepta. Van respondre una setmana més tard dient que avisarien a la redacció. Un mes després, no hi ha hagut cap correcció, ni fe de errades. No puc creure que prefereixin salvaguardar la seva credibilitat general, abans que reconèixer que han comès un error (cosa molt humana). La pega és que, si llegeixes la lletra petita al final de les seves publicacions, ja s'exculpen prèviament de qualsevol problema que puguis tenir si els fas cas sense fer-te aconsellar per un professional qualificat. I, distingir qui és qualificat, a Internet és impossible. Em faig tips de llegir autèntiques bestieses en teràpies naturals (especialment, en el món dels olis essencials) i això dona ales als que acusen aquestes teràpies de poc rigor científic i serietat.


Resumint. Ja que la major part de pacients vénen amb malalties cròniques, em cal recollir moltes dades per endevinar perquè el seu cos es comporta com ho fa. Cal saber quins avisos va anar donant el cos fins arribar als avisos actuals per deduir què cal fer per recuperar la seva fisiologia. I que ho acabi descobrint no significa que jo sigui millor que altres. Només significa que treballo més hores per a cada pacient (encara que no el tingui al davant).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.